CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday 18 October 2009

Keputusan yang melegakan..

Alhamdulillah. Keputusan penempatan guru telah pun keluar. Debaran makin berkurang. Namun masih bersisa, kerana aku belum tahu daerah mana aku bakal dicampakkan, sama ada belah selatan Thai seperti Changlun atau Bukit Kayu Hitam, mahupun Padang Terap atau kawasan dataran padi di Yan, atau di kawasan Bandar di Alor Setar, Sungai Petani atau Kulim, atau di kawasan kebun buah-buahan dan kawasan hutan di Bandar Baharu yang juga bersempadan dengan daerah rumahku. Perjalanan dari rumahku di Parit Buntar ke Bandar Baharu hanya mengambil masa kira-kira 10 minit.

Debaran sama tetap timbul untuk jenis sekolah yang bakal aku ditempatkan.

Apa pun, aku sangat bersyukur kerana telah ditempatkan di negeri Kedah Darul Aman. Segalanya aku serahkan kepada Allah kerana Allah paling mengetahui yang terbaik untuk aku.



Dengan penempatan aku di Kedah, maka lengkaplah semua negeri Utara pernah aku diami.

Aku tinggal di Perak sejak aku lahir hingga usiaku 10 tahun di Bagan Serai dan Parit Buntar. Aku pernah tinggal di negeri Pulau Pinang semenjak aku berusia 11 tahun hingga berusia 18 tahun di daerah Seberang Perai Utara di Kepala Batas dan Penaga. Aku juga pernah tinggal di negeri Perlis dari usiaku 18 tahun hingga 20 tahun iaitu sejak 2004-2006 di Jejawi. Kemudian, kembali ke Perak hingga sekarang.

Dengan penempatan aku di Kedah juga bermakna loghat Utara yang menjadi bahasa pertuturan harian aku akan kekal InsyaAllah.

Penempatan aku di Kedah, aku pun belum merancang sehingga bila.

“Ya Allah, Kau mengetahui segala yang terbaik buat diriku. Kau permudahkanlah segala urusanku dan Kau bantulah diriku yang lemah dan hina ini dalam menghadapi segala ujian dan rintangan dalam hidup ini”.

0 comments: