CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday 16 October 2009

Debaran Posting

Ke mana aku selepas ini?

Debaran posting begitu mengasak jiwa. Aku sendiri pun tak pasti, ke mana aku selepas ini. Adakah masih di negeri Utara, atau tercampak ke Lembah Kelang atau selatan tanah air.

Sepanjang tempoh pengajian aku sejak tadika hinggalah ke peringkat universiti, semuanya di negeri utara. Sungguh tak sabar untuk aku menunggu 16 Oktober untuk menyemak keputusan penempatanku.

Ku kira, ramai kawan-kawan aku yang sedang bergembira kerana akan ditempatkan di negeri pilihan mereka. Mereka sudah boleh untuk menyusun strategi dan memikirkan siapa-siapa yang boleh dihubungi untuk memudahkan urusan tempat tinggal dan sebagainya.

Aku pula masih ternanti-nanti jawapan.

Negeri pilihanku hari tu Kedah dan Pulau Pinang. Huh, aku pun tak pasti boleh dapat ke tidak di negeri pilihanku itu.

Walaupun, aku sebenarnya bersedia untuk dicampakkan ke mana-mana.Aku tak kisah jika ditempatkan di Sabah atau Sarawak. Bagiku, setiap tempat, pasti ada cabarannya tersendiri. Hatta di sekolah mana pun aku berada, pasti cabarannya takkan sama.

Ini kerana manusia di setiap tempat itu berbeza-beza. Sudah tentu perangai dan ragamnya juga berbeza. Ya, ragam manusia adalah cabaran paling besar walau di mana jua kita berada. Maka dengan itu, pengalaman yang ditimba pasti berbeza.

Oleh itu, aku sangat bersetuju dengan pepatah Melayu yang mengatakan ‘Jauh perjalanan luas pemandangan’. Mungkin ini lah juga erti Kembara Kehidupan.


Tempat Kembaraku dalam perjuangan menuntut ilmu sebelum ini..

1. Sekolah Kebangsaan Bagan Serai, Perak
Tahun 1 Merah – 1993

2. Sekolah Kebangsaan Matang Gerdu, Bagan Serai
Tahun 2 Hijau – semester 1/1994

3. Sekolah Kebangsaan Seri Kerian, Parit Buntar, Perak
Tahun 2 Hijau – semester 2 /1994
Tahun 3 Hijau – 1995
Tahun 4 Biru – 1996
Tahun 5 Hijau – hingga bulan Feb 1997

4. Sekolah Kebangsaan Ara Rendang, Kepala Batas, Pulau Pinang
Tahun 5 Hijau – Feb – akhir 1997

5. Sekolah Kebangsaan Penaga, Pulau Pinang
Tahun 6 Yakin – 1998 (UPSR)

6. Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Al Mashoor (Lelaki)
Tingkatan 1 hingga 5

7. Pusat GIAT MARA Pongsu Seribu
Januari – April 2004

8. Kolej Matrikulasi Kedah
Mei 2004 – April 2005

9. Universiti Sains Malaysia
Julai 2005 – Ogos 2009

Mengajar

1.Sekolah Menengah Alang Iskandar, Bagan Serai, Perak (Praktikal)

2.Sekolah Rendah Islam Bahrul Ulum, Permatang Pauh (Guru Ganti)

3.????????????????????????????, negeri ?????????



Citynet Cyber Cafe
Permatang Pauh

1:20 am
16.10.09

Note: Aku datang CC ni, ingat nak cek kptsn posting. Tak kluar lagi rupanya.

0 comments: